کلینیک جراحی زیبایی دکتر کریمیان
جستجو
جراحی زیبایی سینه

جراحی زیبایی سینه | روش‌های جراحی زیبایی سینه

جراحی زیبایی سینه می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. جراحی سینه به دلایل پزشکی مانند سرطان سینه یا به دلایل مختلف زیبایی  انجام می‌شود. برای بسیاری از بیمارانی که قصد جراحی سینه دارند، با توجه به انواع ماموپلاستی موجود، انتخاب روش مناسب می‌تواند سخت باشد. اگرچه در نهایت این مشورت گرفتن از پزشک متخصص است که کمک می‌کند با توجه به نیاز‌هایتان بهترین نوع جراحی را انتخاب کنید، اما آشنایی و درک انواع جراحی سینه می‌تواند به شما در آگاهی بیشتر برای دستیابی به اهداف زیبایی شناختی خود بسیار کمک کند.

جراحی سینه درمانی

دلایل پزشکی متعددی برای نیاز به جراحی سینه وجود دارد مانند سرطان سینه، توده‌های غیر سرطانی سینه، جراحی اصلاحی یا بازسازی سینه که عموماً بعد از جراحی سرطان سینه انجام می‌شود و جراحی کوچک کردن سینه برای خلاص شدن از کمر درد. اگرچه جراحی بازسازی سینه و کوچک کردن سینه می‌تواند به دلایل زیبایی نیز انجام شود که در ادامه بیشتر به آن‌ها خواهیم پرداخت.

جراحی زیبایی سینه

درمیان انواع جراحی‌های زیبایی مانند پیکرتراشی، لیفت صورت یا جراحی بینی، جراحی زیبایی سینه از جمله محبوب‌ترین عمل‌های زیبایی به شمار می‌رود.

در مقایسه با جراحی درمانی سینه، جراحی زیبایی سینه به دلایل متعددی مثل میل شخصی به داشتن اندازه، ظاهر یا شکل متفاوت سینه‌ها، از تنوع بیشتری برخوردار است. بسیاری از جراحی‌های زیبایی و اصلاحی سینه با پروتز انجام می‌شوند. بنابراین، بهتر است ابتدا با پروتز و کاشت پروتز سینه آشنا شویم و در ادامه با رایج‌ترین و پرطرف‌دار‌ترین جراحی‌های زیبایی سینه را بررسی خواهیم کرد.

جراحی سینه درمانی

جراحی زیبایی سینه به کمک پروتز سینه

جراحی زیبایی سینه

پروتز سینه تنها برای رسیدن به آرزوی داشتن سینه خوش‌فرم نیست. برخی از زنان برای خلاص شدن از سرطان سینه تحت ماستکتومی به عنوان بخشی از درمان سرطان سینه قرار می‌گیرند. برای بسیاری از آن‌ها، پی بردن به اینکه ماستکتومی (جراحی برای برداشتن یک یا هر دو سینه) برای درمان سرطان مورد نیاز است، احساسات مربوط، به از دست دادن یک یا هر دو سینه، می‌تواند تقریباً به اندازه خود تشخیص سرطان ناراحت‌کننده باشد.

پیشرفت‌های اخیر دامنه گزینه‌های بازسازی و اصلاح را که امروزه در دسترس زنان است، بسیار گسترش داده است که سبب شده بیماران بتوانند نتایج زیبایی فوق‌العاده‌ای را به دست آورند، خواه جراحی زیبایی سینه را با پروتز سینه انجام دهند یا با استفاده از بافت چربی خود، که به طور کلی به عنوان جراحی فلپ هم شناخته می‌شود.

انواع پروتز مورد استفاده در جراحی زیبایی سینه

در جراحی زیبایی سینه از انواع مختلف پروتزها استفاده می‌شود که رایج‌ترین آن‌ها سالین و سیلیکون پایدار است:

سالین

پروتز‌های سالین دارای یک پوسته سیلیکونی نرم هستند که در حین جراحی با محلول آب نمک استریل (سالین) پر می‌شوند. پروتز‌های سالین معمولاً در مقایسه با پروتز‌های سیلیکونی ارزان‌تر هستند. نقطه ضعف کاشت سالین این است که احتمال موج‌های قابل رؤیت آن بیشتر است و نسبت به پروتز سیلیکونی کمتر طبیعی به نظر می‌رسند. اگر پروتز بشکند یا پاره شود، سالین از پوسته خارج شده و جذب بدن شما می‌شود. از آنجایی که سالین همان محلولی است که از طریق سرم برای هیدراتاسیون یا تجویز دارو به شما داده می‌شود، بنابراین در صورت پارگی و نشت، بدون هیچ آسیبی به بدن شما جذب می‌شود.

پروتز‌های سیلیکونی از سیلیکون پر شده‌اند و در مقایسه با پروتز‌های سالین، نرم‌تر و طبیعی‌تر هستند. نوع خاصی از پروتز سیلیکونی که بسیار منسجم یا “پایدار” است، از محبوبیت بالاتری نسبت به سایر پروتز‌ها برخوردار است. در این نوع پروتز، ژل سیلیکون به هم می‌چسبد و شکل خود را کاملاً حفظ می‌کند، حتی اگر پوسته پروتز شکسته شود. این پروتز‌ها نسبت به پروتز‌های سیلیکونی دیگر موج کمتری دارند و کمی سفت‌تر هستند.

عمل زیبایی سینه

انواع جراحی زیبایی سینه

اکنون، که با ایمپلنت سینه و انواع پروتزها آشنا شدیم، میتوانیم انواع رایج جراحی زیبایی سینه را بررسی کنیم.

اگر ضربه‌ای به سینه‌ها یا به طور خاص به نوک سینه وارد شده است، یا می‌خواهید ظاهر سینه‌ها را پس از جراحی درمانی تغییر دهید یا حتی اگر نتیجه جراحی زیبایی پیشین خود را دوست ندارید، جراحی ترمیمی یا اصلاحی سینه ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد.

البته باید توجه داشت که این نوع جراحی زیبایی سینه، ناتوانی در شیردهی را درمان نمی‌کند. بازسازی سینه با استفاده از پروتز یا با استفاده از بافت‌های چربی بخشی از دیواره شکم خود شما انجام می‌شود.

جراحی زیبایی سینه

رایج‌ترین نوع جراحی زیبایی سینه، بزرگ کردن سینه است که علاوه بر افزایش سایز سینه، ممکن است شکاف، خطوط و شکل سینه‌ها را نیز تغییر دهد. بزرگ کردن سینه از طریق انتقال چربی خود بیمار یا کاشت پروتز در بالا یا پشت عضله انجام می‌شود. پروتز‌های پزشکی دارای اشکال و اندازه‌های مختلفی هستند، بنابراین تقریباً می‌توان به هر نتیجه دلخواهی دست یافت. اما باید توجه داشته باشید که کاهش وزن، بارداری و یائسگی می‌توانند شکل سینه‌های شما را در طول سال‌ها پس از جراحی بزرگ کردن سینه تغییر دهند.

 همچنین باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که ممکن است پس از چند سال نیاز باشد که پروتز‌ها تعویض شوند. بنابراین آزمایش خون، معاینه فیزیکی و ماموگرافی مداوم، حیاتی هستند.

عوارض جراحی بزرگ کردن سینه

در صورت انجام جراحی بزرگ کردن سینه پروتز سینه می‌تواند از تشخیص سرطان جلوگیری کند. سرطان سینه یک بیماری جدی است و باید پیش از انجام جراحی زیبایی سینه، چکاپ‌های لازم را انجام داده باشید و از سلامت خود اطمینان کافی داشته باشید.

جراحی بزرگ کردن سینه

این روش  جراحی زیبایی سینه، بافت سینه موجود را سفت و بلند می‌کند. لیفت سینه باعث افزایش سایز نمی‌شود، در عوض باعث می‌شود سینه‌ها ظاهری جوان‌تر و جذاب‌تر داشته باشند.

بزرگ کردن سینه به همراه لیفت نیز یک روش ترکیبی رایج است تا با تنها یک‌بار بیهوشی و جراحی، دو نتیجه شگفت‌انگیز را دریافت کنید. عمل‌های لیفت سینه (ماستوپکسی) که اغلب با بزرگ کردن سینه (مستوپکسی) همراه می‌شوند، می‌توانند عدم تقارن را هم یکنواخت کنند و ظاهر کلی را بهبود بخشند.

لیفت سینه

در حالی که برخی از زنان سینه‌های بزرگ‌تر را ترجیح می‌دهند، برخی دیگر از وزن سینه بزرگ خود رنج می‌برند. اگر سینه‌های شما نسبت به بدن شما بزرگ‌تر است یا باعث درد شانه، کمر یا گردن می‌شوند جراحی کوچک کردن سینه بسیار کمک‌کننده خواهد بود. معمولاً کوچک کردن سینه شامل لیفت سینه برای حفظ ظاهر سینه‌ها هم می‌شود.

جراحی کوچک کردن سینه

خدمات جراحی زیبایی

label dash

در کلینیک زیبایی دکتر کریمیان

۰۲۱-۸۸۶۴۷۴۳۰

عوارض جراحی زیبایی سینه

عوارض جراحی زیبایی سینه

همه جراحی‌ها خطرات و عوارضی به همراه دارند. با توجه به پیچیدگی جراحی سینه، این نوع عمل نیز ممکن است دارای عوارضی باشد.عوارض احتمالی ممکن است شامل موارد زیر باشد.

  • خون‌ریزی
  • کبودی
  • عفونت
  • تغییر در حس کردن نوک سینه یا خود سینه
  • جای زخم

پس از هر نوع جراحی سینه شما یک پانسمان خواهید داشت تا احتمال تورم به حداقل برسد و از سینه‌های در حال بهبودی حمایت کند. پس از جراحی کوچک کردن سینه ممکن است بافت اسکار وجود داشته باشد که باعث درد شود. علاوه بر این، ممکن است بی حسی یا سوزن سوزن شدن در تمام نقاط از جمله بازو و زیر بغل شما وجود داشته باشد.

همچنین در جراحی بزرگ کردن سینه باید توجه داشته باشید که اگرچه ممکن است تا چند هفته کمی درد و تورم وجود داشته باشد اما به طور معمول، درد نباید بیش از یک تا پنج روز طول بکشد. بهترین راه‌کار آن است که در طول روز‌های پس از جراحی همیشه با پزشک خود در تماس باشید.

عوارض پروتز سینه

اگر جراحی سینه شما با ایمپلنت همراه باشد باید این ریسک را در نظر بگیرید که اگرچه پروتز سینه می‌تواند نتایج بسیار خوبی ارائه دهند و برای اغلب خانم‌ها گزینه‌ای عالی به شمار ‌می‌روند اما ممکن است پاره یا عفونی شوند و باعث شوند فرد نیاز به جراحی مجدد و مراقبت‌ها خاصی داشته باشد.

هنگام جراحی پروتز سینه، بسته به نظر پزشک جراح، ایمپلنت‌ها درست در زیر بافت سینه، در بالا یا زیر عضله قفسه سینه به نام عضله سینه‌ای بزرگ قرار می‌گیرند. اما بلافاصله پس از جراحی، کمی بالاتر و روی قفسه سینه می‌نشینند، زیرا بافت‌ها سفت هستند و به افزایش حجم عادت ندارند. این ممکن است سبب شود پس از جراحی احساس کنید پروتز‌ها جای درسی قرار نگرفته‌اند. اما با گذشت زمان، با شل شدن بافت‌ها، پروتز‌ها ته‌نشین می‌شوند و در جای خود قرار خواهند گرفت.

 

عوارض پروتز سینه
انواع روش جراحی سینه

دوران نقاهت جراحی زیبایی سینه چقدر است؟

زمان بهبودی معمولاً بین یک تا شش هفته یا بیشتر است و به نوع عمل جراحی سینه شما بستگی دارد. ممکن است هفته‌ها پس از جراحی سینه درد داشته باشید. همچنین به طور کلی حمام کردن در وان یا شنا پس از جراحی سینه حداقل به مدت یک ماه توصیه نمی‌شود.

مهم است که پیش از انتخاب نوع عمل زیبایی سینه در مورد زمان بهبودی با پزشک خود صحبت کنید زیرا این موضوع کاملاً به وضعیت و شرایط خود شما بستگی دارد.

آقایان هم ممکن است نیاز به جراحی درمانی یا زیبایی سینه داشته باشند. سرطان سینه اگرچه در زنان شایع‌تر است اما موارد نادری وجود دارد که باعث می‌شود مردان نیز دچار سرطان سینه شوند. در این صورت آقایان هم نیاز به جراحی درمانی سینه خواهند داشت. همچنین آقایانی که دچار بافت چربی اضافی در سینه یا بزرگی بیش از حد سینه هستند نیز با جراحی ژنیکوماستی می‌توانند سینه خود را کوچک کنند.

انتخاب بهترین جراح زیبایی سینه مناسب، به عوامل زیادی وابسته است، مهم است بدانید برای چه هدفی می‌خواهید جراحی سینه زیبایی انجام دهید. مشورت با یک جراح پلاستیک می‌تواند شما را راهنمایی کنند تا تصمیم بگیرید کدام روش یا ترکیبی از رویکرد‌ها به شما در دستیابی به اهدافتان کمک می‌کند.

هزینه جراحی سینه به نوع جراحی، تجربه جراح، موقعیت جغرافیایی و ابزار‌ها و تکنیک‌های مورد استفاده بستگی دارد.

انتخاب بهترین پزشک جراح زیبایی سینه

در انتخاب بهترین پزشک جراحی زیبایی سینه به خاطر داشته باشید که هر پزشک متخصصی ابتدا باید در مورد وضعیت شما به طور کامل آگاهی پیدا کند و تعیین کند که آیا شما کاندید مناسبی برای جراحی زیبایی سینه هستید یا خیر.

همچنین اگر تصمیم به افزایش حجم یا لیفت سینه خود به کمک جراحی فلپ هستید باید بدانید که همه چربی‌ها زنده نمی‌مانند، بنابراین برخی از زنان با گذشت زمان مقداری از حجم سینه خود را از دست خواهند داد. این میزان حجم از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهد بود و تا حد زیادی به تکنیک پزشک جراح بستگی خواهد داشت. اطمینان حاصل کنید که جراح شما روی این تکنیک تمرکز کرده و تجربه زیادی در پیوند چربی داشته باشد.

با انتخاب یک جراح پلاستیک که شرایط شما را به خوبی درک می‌کند و از تجربه و سبک جراحی مطابق با نیاز شما برخوردار است، بهترین نتایج ممکن را خواهید داشت.

نتیجه

جراحی زیبایی سینه می‌تواند همان تغییر بزرگ در زندگی شما باشد که اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد و به شما کمک می‌کند با بدن خود بیشتر احساس راحتی کنید. با داشتن اگاهی کافی از انواع جراحی زیبایی سینه، اکنون می‌توانید بهتر و درست‌تر تصمیم بگیرید. به یاد داشته باشید، جراحی زیبایی سینه چه به کمک پیوند چربی چه پروتز سینه، یک جراحی بسیار دقیق است. فقط از متخصصی کمک بگیرید که این کار را به طور منظم انجام می‌دهد.

پیمایش به بالا